Yatay Geçiş




   Yatay Geçiş Gerçeği


    Üniversiteye kayıdımı yaptırdım. İngilizce hazırlığı geçmek için yeterlilik sınavı oldu. Sınava girdim, ve geçtim. Dersler başladı. Sınıftaki arkadaşlarımın çoğu hazırlık okumuş ve oradan tanışıyorlardı. Sayısal derslerdeki başarım, ve çok yönlü sosyal olmam sayesinde,  sadece sınıfımda değil,  üniversitenin tamanında popüler oldum. 


     Arkadaşlarım sadece öğrencilerden oluşmuyor, okulda ki bir çok Öğretmenide kapsıyordu. Çok keyifli bir ortamım vardı. Kıbrısta büyük bir dairede tek başıma kalıyordum.  Akşamları ders çalışmak için evime arkadaşlarım geliyor. Ders çalışma saatlerimiz çok keyifli geçiyordu.


     Bu arada yemek yapmaktaki marifetlerimi de arkadaşlarıma sergiliyordum. Mız mız bir arkadaşım vardı, kıbrıslı,  o bile yemeklerimi beğenir  ve,
-                    

                               - Abi  Annemden Güzel yapan be derdi.



      Oklun ikinci döneminde boynumdan kaynaklanan bir vertigo gelişti. Yarım dönem,  kıbrısın o sıcağında boyunluk kullandım. Herhangi bir sağlık sorunumda,  Ankarada daha hızlı bir çözüm bulabileceğim kararına vardım  ve Yatay Geçiş yapmaya karar verdim.

 
        Not ortalamam yüksekti.  Şeref listesine girmiştim.  


      Dönem sonunda Ankaraya döndüm. Yatay geçiş için 2 üniversiteye başvurdum. Birisinin Dil sınavına girdim geçtim. Diğeri not ortalamamın çok iyi olduğunu söyledi ve beni kabul etti. Dil sınavına girmedim.  Yatay geçiş işlemlerimi tamamladım.  2. Sınıfa yeni üniversitemde başladım. Her şey bundan sonra başladı.

     Sistem,  tamemen öğrencileri yaz okuluna pompalamak ve dönem içi mümkün olduğunca öğrenciyi zorlamak üzerine kurulmuş. Anladık sıkı ders çalışmak gerekecek.


     Derslere devam ediyorum tabi kimseyi tanımıyorum. Mümkün olduğunca önlerde oturuyorum. Dersi kaçırmamaya  özen gösteriyorum.  Ya yok böyle bir şey adam 10 kez yanıma oturdu bi selam vermiyo.  Eee adamlar hazırlık ve birinci sınıftan tanışıyorlar.

     Yaa  benim sosyal zekam tüm hocalarla arkadaş olmayı başardı, lakin sınıftaki arkadaşlara bir türlü ulaşamadı. Sınıfta benim gibi yatay ve dikey geçişten gelenler bir grup oluşturduk. 

    Bir kısmı  artık 4.sınıfın sonlarına doğru bizlerle iletişim kurdu. Ama bir kısmı kardeşim kendi oluşturdukları grup dışında zorda kalmadıkça hiçkimse ile iletişim kurmadı.


    Sistemleri başarılı oldu ben eski şeref listesi  öğrencisi birkaç dersten başarısız oldum.  Yaz okuluna gidemezdim çünki yazın çalışmak zorunda idim.


      Şimdi dostlar eğer zamanı geri alabilse idim asla yatay geçiş yapmazdım...


      Ben ki sosyal olarak beni tanıyan herkesi şaşırtmış birisiyim...  Yalnız kaldım...
 Bu da beni mutsuz etti... Başarısız etti...


     Yatay geçiş düşüncesi başlangıçta cazip geliyor. Daha iyi üniversite, daha iyi bir şehir, yeni ortamlarrrr…

     Dostlarım kesinlikle tavsiye etmiyorum. Üniversitenin ilk yıllarında arkadaşlıklar oluşuyor, zorlukları birlikte aşıyorsunuz, samimiyet oluşuyor, güven gelişiyor.


     Yatay geçişi tavsiye etmiyorum çünkü getirisi götürdüklerinden fazla değil...



     Yatay geçişi tavsiye etmiyorum çünkü yeni sisteme alışmak için çok zaman kaybediyorsunuz.  ( ilk derse gittiğimde danışmanım beni yanlış binaya gönderdi başkasının dersine girdim. Hiç unutmuyorum Filistinli bir matematik hocası dersi  ingilizce anlattı çocuklar anlamadıklarını bir de Türkçe anlatmasını istediler Hoca beni tanimıyor. Çocuklara idareden bazı gözlemcilerin olabileceğini ve dersi Türkçe anlatamayacağını söyledi bana bakarak. Beni idareden gönderilmiş gözlemci zannetmişti. )

     Yatay geçişi tavsiye etmiyorum çünkü sisteme alışayım, arkadaşlık kurayım, ortamı tanıyayım derken,  zırt dönem bitiyor ve başarısızlığın anahtarı elinizde patlıyor...


     Dostlarım Yatay Geçiş pişmanlıkları içerisinde barındırıyor. 

      Acaba kaç kişi yatay geçiş yapıp  başarılı olmuş ( kıstasta mutluluk ta olmamlı ) çok merak ediyorum doğrusu…

Sevgiyle Kalın Dostlar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...