Spor ve Koşu Bandı



  



   Kendimi bildim bileli spor yaparım. Samsunda her mahallede bir  iki spor klübü bulunur. Hafta sonları aileler çoçukları ile spor sahalarını doldurur. Samsun sporun  bir çok alanında başarılı sporcular yetiştirmiştir. 

   Ben lise yıllarında çok yoğun bir şekilde bir çok alanda spor yapmaya  başladım. Bölgemizi temsilen uzak doğu sporları yaptım. Yüzmeyi  Karadenizin hırçın dalgalarında öğrendim. Maraton koştum. Futbol oynadım. Antalyada Yamaç paraşütü yaptım (THK ile ). Dalgıçlık bröveleri aldım. TODOSK a üyü olmadan yıllarca dağcılık yaptım (onuda sonra anlatırım). 

   Antalyada  dağ bisikleti aldığımda, okuldan eve, evden çarşıya ,ordan tekrar eve yıllarca, sıcağın altında, saatlerce neden yürüdüğümün ahını çektim. Dağ bisikleti benim için çok özeldir. Hani arabanız vardır, arabaya binersiniz, arabanın herşeyini bilirsiniz ve içiniz huzur dolar ya işte öyle. Ben bisikletime binince bu huzuru yaşarım. Bisikletten inmeden saatlerce sürebilirim. Her hafta sonu Antalya –Kemer yapardım sıcak soğuk demeden. Antalya –manavgat yolu dümdüzdür bisikletçiyi sıkar. Antalya-Korkuteli inanılmazdır yokuş çık çık bitmez çok gittim geldim. 

   Antalyada üniversitenin spor salonlarına giderdim. Daha sonraki yıllar şehirde güzel bir otel spor salonuna üye olup düzenli spor yapmaya devam ettim.

   Daha bir çok alanda yıllarca spor yaptım . 

  Geçen sene Ankarada bir otel spor salonuna kayıt yaptırdım. Salona girdim birçok alet var koşu bantlarına baktım geniş sayıca fazla ve televizyonun karşısında idiler. Hemen hemen hepsi boştu çıktım bir saat alçak tempolu koştum. Daha önceki yıllarda gittiğim spor salonlarında koşu bandını sadece ısınmak için 15-20 dk kullanırdım. Ayrıca koşu bantlarının herbirisinin başında 3-5 kişi beklerdi . Çok popülerdi koşu bantları ben bisiklete binmeyi tercih ederdim. Tam 1 yıl hergün 1 saat ila 45 dakika koşu bandını kullandım. Hep orta tempolu koştum.

    Bir sabah kalktım Allahım iki bacağımda ağrıyor. Üzerine bastıkça şiddeti artıyor. Hemen doktora gittim film çektirdim. Doktor spor yapıp yapmadığımı sordu bende düzenli olarak koşu bandında koştuğumdan bahsettim. Derhal bırakacaksın dedi. Menüküs başlangıcı dinlenmen ve dizlerini zorlamaman lazım dedi ayrıca koşu bandından ötürü bir çok hastasının menüsküs olduğundan bahsetti. 

Yıkıldım… yıllarca bisiklet sür… bilenler bilir kolay değildir saatlerce bisiklet sürmek.
 Sen git salondaki koşu bandına  hayatın kararsın.

Bazı çok bilmiş kişlerin
-Koşu bandında koşmamışsın sen tepinmişsindir menüsküs olmak kolaymı dediğini biliyorum, okudum. Halt etmişsin sen…

Üstte özellikle bir çok sporu yaptığımı yazdım .Bazılarını profesyonelce yaptım. Daha yazmadığım birçok spor var yaptığım.

Tabii yaş kırk olunca beden eskisi gibi olmuyor. Ama hayatı boyunca spor yapmış ve sporu hayatının vazgeçilmez bir parçası yapmış birisi olarak….

Gerçekten hayal kırıklığına uğradım…

 Bir çift tanıyorum  Avusturyalı her sene gelirler Antalyaya karı koca 60 ın üstünde yaşları. Her sabah 2 saat koşar sonra tenis sonra yüzme …hiç durmazlar…

Demem o ki  Doslar koşmak istiyorsanız dışarda koşun. Hele yaşınız kırk civarı ise vücununuzu fazla zorlamayın…

    tempoyu düşür süreyi uzat… Bu formül işe yarar.

Şimdilerde bir ilaç kullanıyorum dizim için  ve sadece yüzmeyi istiyorum yakında başlıyorum yüzmeye…

Sağlıcakla Kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...