Sakarya Meydanı Ankara



  

     Ankaradayım 80'li yılların sonlarına doğru  kızılayda bir reklamcıda çalışıyorum, aynı zamanda üniversite sınavına hazırlanıyorum. 

     Matematikçi Hasan Kartalın ve Ali Kurtun meşhur olduğu dönemler. Ali Kurtun Kızılayda Zafer dersane binasının üst katında dersanesi var. Önünden geçerken gıpta ile bakıyorum. Nasıl bir dersanedir Matematik dersanesi diye. Üniversite sınavına hazırlanırken Hasan Kartalın meşhur bir kitabı var oranj kapaklı Modern Matematik diye sağolsun bir abim benim çalışmak için bir kitabım olmadığını görünce memleketi Tarsustan getirtti bana verdi kitabın yarısı yok… olsun… ama adam matematiği şiir gibi anlatıyor…  o yarım kitap bana matematiği bir kat daha sevdirdi… 

   Ömrüne Bereket Hasan Kartal…
 

   Öğle olunca yemek için Sakarya caddesinden döner ekmek alıyorum ofise getiriyorum. Bilenler hatırlar o zamanlar Güvercinler tam göbekte olurdu ve sayıları oldukça fazla idi. Ne zaman döner almaya gitsem mutlaka en az bir güvercin üstüme pislerdi. Herseferinde ofiste rezil olurdum  herkes gülerdi utanırdım meret kolay kolayda çıkmazdı.

  Yine böyle bir günün sonunda aşağıdaki dizeleri bana yazdırdılar.

                     Sakarya Meydanını Seviyorum
                     Amma Güvercinler Olmasa
                     Güvercinleri Seviyorum
                     Amma Üzerime Sıçmasa



Pisliğinize sağlık Güvercinlerim…
Bilgiyle Kalın Dostlarım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...