Fotoğrafcılık II

  


  


     son analog

      Nikon F5   80-200 2.8 ED Nikon  pompalı lens, benim son analog kitim.


   Uzun süre fotoğrafcılık yapanlar bilir, pompalı lenslerle çalışmak daha keyiflidir. İlk pompalı lensim  75-300 sigma idi. Ben çalışır iken pompayı öyle ileri geri itiyordum ki,  lensin boyu biraz uzadı. ( gerçekten uzadı ) Artık 75-350 oldu, lens hala elimde inanmayan olursa bulup fotoğraflayacağım.



    Bu kitle çalışmaktan çok hoşlanıyordum. Hem görsel olarak göz dolduruyor, hemde mükemmel fotoğraflar çekiyordum. Lensin renk kalitesi hassasiyeti mükemmel manuel netlik yapıyorum ve bu benim hızımı hiç etkilemiyor.


   Nikon F5 te battary grips  fixed olarak geliyor. Yani battary grip satın almanıza gerek yok. Makinadan ayrılmayan bir grip var. Buda makinanın görüntüsünü daha güçlü kılıyor.( Kallavi )


    Nikon  80-200  2.8 ED Lens insanın eline tam oturuyor.  Bu lens digital uyumlu olarak lanse edilmişti. Ancak ben Nikon D200 de denedim 2 bazan 3f stop açık veriyor ayarlarla oynayıp düzeltip çalışmayı denedim ama başarılı olamadım. Şimdilik vaz geçtim, ama sırf bu lensi kullanmak için, yeni  bir Nikon Fotoğraf makinası almak istiyorum. (Denemeden Almam )





     Pompalı Lenslerin tekbir dezavantajı vardır, oda pompalama sırasında içeriye toz alıyor olması. Aynaya, film yüzeyine, yenilerde sensör üzerine toz düşüyor. Çalışma ortamınızın temiz olması bu sorunu az da olsa çözüyor. Yinede sık sık temizlik yapılması gerekiyor.


     Nikon  80-200 2.8 lensi  Canon 5D de kullanmak için bir converter aldım. Ancak lensin ağırlığı  o kadar fazla ki, aldığım converter taşıyamadı. Yere düşürmekten son anda kurtardım.


     Arkadaşlarımın çoğu, elindeki makinayı bir sene kullanıp satıyor, seneye başka bir makine alıyor.  Bu güne kadar hiçbir makinamı satmadım (Nikon  801s hariç onuda patronumun ısrarı üzerine kendisine satmıştım ) 

     Bilmiyorum sizlerde de var mı, uzun süre kullandığım  şeylerle  aramda bir bağ oluşuyor. Bu duygusal bağ, onları elimden çılartmama engel oluyor.  Kalem, saat, Fotoğraf makinası, araba, tişört…Çok sevdiğim bir tişörtü önceleri çok giydim, sonrada eskiyecek diye giymemeye başladım…

            Şimdilerde Çalışma odamın raflarını süsleyen makinalarımın, kendilerine  verdiğim değeri  hakettiklerini bilmek beni  mutlu ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...