VERTİGO






VERTİGO

   Kan Şekerimin Düşmesi üzerine yere yığılırken  düşüncelerimin hızla akışını hayranlıkla izledim. Uyandığımda tir tir titriyordum üşüyordum aynı zamanda terden sırılsıklam olmuştum. Doğrulmak için hareket ettiğimde başımın dönmesini anlatacak kelime bulamıyorum sanırım elektronlar atomun çevresinde bu hızla dönüyorlar.

   İşte dostlarım benim vertigo ile tanışmam böyle oldu. Allah düşmanımın başına vermesin.
Birçok beyin cerrahı ve KBB uzmanı Profösörle  görüştüm. Bir sürü test fiziksel uygulamadan geçtim. Boyun fıtığından kaynaklandığı yönünde görüşler oldu, sebebini bağlayacakları bir yer bulamayanlar oldu. En son yeni uzman olmuş bir Doktor arkadaşım Pozisyonel Vertigo diye teşhisi koydu. 

   İç kulakta dengemizi sağlayan kalsiyum karbonat kristallerinin görevi dikey hareketleri beyne iletmek iken, bir şekilde yerlerini değiştirip ( Benimki yere çarpma ile aldığım darbe sonucu oluştu ) Başın dairesel hareketlerini beyne ileten yarım daire kanalına düşmesi sonucu dönme hareketlerini daha güçlü ve daha uzun sürelü olarak algılanmasına sebep oluyorlar. Ve vertigo oluşmasına sebep oluyorlar. Bu sıvıyı değiştirme yada oraya girip kristalleri almak gibi bir durum söz konusu değil. Bu tür bir hareket 100% duyma kaybına yol açar.

     Hayat kalitesini oldukça düşüren bu olay bazan bir kaç gün içinde kendiliğinden kayboluyor ve zamanla tekrar ortaya çıkıyor.

    Vertigo ile yaşamaya zamanla alıştım. En önemli konunun yatarken başın bir şekilde yastıktan aşağı doğru sarkması olduğunu keşfettim. Bunun  neticesinde kristaller yer değiştiriyor ve vertigo başlıyor. Başımın dönmesinden dolayı çok uyandım. Ne ilginç uyurken bile çok etkili oluyor. Ve uyanmak zorunda kalıyorsunuz.

   Hem boyun fıtığına sahip olup üstüne vertigoda eklenince yastık seçimi çok önem arz ediyor. Piyasadaki ortopedik yastıkların tamamını denedim hiç birisi çözüm olmadı. Uzun yıllar boyunca bende oluşan algıda seçicilik durumu nerde yastık görsem incelememe sebep oldu. Sonunda kendim için en uygun yastığı buldum. Parlak kılıfın bir tarafı pelüş  olan yastık yumuşak dolgusu sayesinde tüm hareketlerinize uyum sağlıyor. Yastığın içerisi micro boncuk dolgulu ( Bildiğimiz köpük  straforun micro hali ) . 

   Yastık sorununu çözmek vertigonun tekrarlanma olasılığını inanılmaz ölçüde düşürdü. Yalnızca yatağa yatmadan tv izlerken yada çok deli yatıp yastık kullanmadığım zamanlarda başımın bir şekilde aşağı sarkması sonucu tekrarlıyor.

   Vertigo olduğunda kristalleri yerlerine oturtmak için önerilen hareketler var  zaman içerisinde kendime en uygun hareketleri buldum. Şimdi bu basit hareketleri yapıyorum  bir kez yapınca bile çok etkili oluyor.

   Kısaca bu hareketlerden bahsedeyim;  Yatağımın önüne dizlerimin üzerine oturuyorum başımı kulağımın üstüne yatağa koyup 1 dk bekliyorum. Bende vertigo sol tarafta aktif oluyor bu yüzden önce sola koyuyorum 1dk sonra hemen sağ tarafa koyuyorum ve 1 dk bekliyorum  ve doğruluyorum 1 dk bekliyorum . Bu kadar şimdiye kadar bu hareketi iki kez tekrarlamadım tek seferi bile çok etkili oluyor. Vertigo tekrarlarsa eğer tekrarlıyorum max iki günde geçiyor. Belkide hareketi bir kaç set halinde yapsam bir gün bile kafi gelecek. Sabredemiyorum ve tek set yapıyorum oda bana yetiyor.

   Yastığı nereden aldığımı öğrenmek isteyen arkadaşlar  yorum yazsınlar. 10 yorumdan sonra nereden aldığımı paylaşacağım. Bende yazdıklarımın okunup okunmadığını reel olarak anlamış olacağım. Kızmak Yok.

Vertigo Seni Yeneceğim...

Vertigo Kimin Efendi Olduğunu sana Göstereceğim.

Vertigo ver ti go kendine gellll... gelme...

Hepinize sağlıklı günler diliyorum

15 yorum:

  1. ben varım.. özelden söyle bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırlı Olun Suat Bey 9 Yorum Kaldı ;)...

      Sil
    2. Merak edenlerin sayısı yeterli sayıyı bulduğu için merak edilen yastığı paylaşıyorum. Vertigo için kullandığım yastık, uyurken zorlanmadan boynumun altına yerleştidiğim yastık Tchibo Rahatlama Yastığı olarak ta bulabileceğiniz içerisi %100 polistiren (kürecikler) içeren yastıktır. Ancak dışı çok esnek olduğu için dışına uygun bir yastık kılıfı geçirip aşırı esnemesini engellerseniz uzun süre kullanabilirsiniz hepinize geçmiş olsun. Ayrıca www.uzmanasoruyorum.com sitesinde farklı konulatda bilgi edinebilirsiniz okumayı sevenlere...

      Sil
  2. vertigo baş ve boyun ağrısı yapar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vertigo şiddetli baş dönmesi yapıyor baş ve boyun ağrısı yapmıyor...

      Sil
    2. Evet,bende de aralık ayında dr un ekzamam için yazdığı kulak damlasını kullanmaya başladığımda bu şikayetler başladı.Ağrı yok (hatta keşke ağrı olsada ağrı kesiciyle bertaraf etsem diyorum)sürekli baş dönmem var.Tarifi çok zor birşeyler oluyor beynime.

      Sil
  3. Kulaklarınızda çınlama oluyor mu vertigodan dolayı?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba 12 yıldır vertigo ile yaşıyorum malesef.Boyun duzlesmemde var.15 gün önce yine atak geçirdim. Dengem hâlâ normale dönmedi.Geceleri kabus.Denemedigim yastik kalmadı.Bahsettiginiz yastık hakkında bilgi verebilirmisiniz ve nereden alabilirim?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...