Kapıcı




    

     Kapıcı Hıdır

     14 Katlı bir binada oturuyorum. Sitede her bloğun bir kapıcısı var. Bizimkisi Hıdır. Hıdır yaşça benden küçük çok saf birisi. Her türlü yardıma da koşuyor. Sitede ilk yerleşenlerden birisiyiz. Binada  hala  boş daireler var. 


      Yan blokta bir kapıcı var adam tam cevval full yetenek.  Su,  elektirik, mobilya tamiri, yok yok her şeyi çok güzel yapıyor.  Bizim Hıdırın tam tersi.

       Bizim Hıdır kendi yapamayacakları için onu çağırıyor. Bizde parasını veriyoruz ona yaptırıyoruz. Tabii bu iş Hıdırın pek hoşuna gitmiyor. Adam parayı alıp gidiyor.

   Su faturamızı zamanında ödemediğimiz için gelip suyumuzu kesmişler.  Ben erkenden çıktığım için görmedim duşumu alıp çıktım. Kardeşim işe gidecek duş alması lazım telefon ettim Hıdıra.

 Hıdır,

    -Hallederiz abi dedi. 

   Yan bloğun kapıcısını çağırmış,  O'da bizim dairenin karşısı boş,  onların su saatlerinden bizim  boruya bağlamış,  yani boş dairenin su saatinden geçen suyu kullanacağız.

     Ben aynı gün faturayı ödedim ertesi güne geleceklerini söylediler.

     Akşam eve geldim Hıdırı aradım. Faturayı ödediğimi ertesi gün tekrar bağlamak için geleceklerini söyledim. Ve boruyu eski yerine bağlamalarını istedim. Yan bloktan arkadaşı çağırmasını söyledim.

 - Hallederiz abi dedi.

     Kapının önünden bir tıkırtı geldi, açtım kapıyı baktım, Hıdır elinde bir su anahtarı. Hıdır yandan arkadaşı çağır  yapsın dedim.  Bana döndü,

  -Abi o kadarda  değil hallederim ben sen hiç merak etme dedi.

   Ben emin misin diye tekrar sordum.

 -Ayıp ettin dedi. Peki dedim. Tam kapıyı kapatıyorum kardeşim geldi bana döndü abi bu adam bu işi yapamaz dedi.


   Neyse biz kapıyı kapattık.  Çay var içiyoruz merak ettim açtım baktım nasıl gidiyor diye. Anahtarla cırmalıyo boruyu sökmeye. Yine 
  
- Hallederim abi dedi.

Beş dakka sonra kardeşim baktı hemen beni çağırdı. Bizim Hıdır borunun bir kısmını sökmüş ama su kaçırıyo üstü başı batmış beni görünce kedi gibi

   -Abiii yardım et dedi.

     Bir terlik giydim bir havlu getirdim.  Borudan fışkıran suları engellemeye çalışıyorum. Bizim Hıdır bir hamle daha yaptı,  borudan fışkıran suları durdurmanın imkanı yok, borudan öyle şiddetli su fışkırıyorki beni geri itiyor kardeşim geldi bana arkadan destek oluyor.

-Hıdır binanın ana vanası nerde git  şunu kapat.

-Abii bilmiyorum nerde.

-Hıdır git şu yandaki kapıcı  çağır getir.

-Tamam abiii.

     Hıdır bıraktı boruyu bana asansöre bindi… 

    Asansör bozuldu ara katta kaldı...

     Borudan bir su geliyor ben zapdedemiyorum binadan aşağı oluk oluk su akıyo.

     
Allahtan birisi aşağıdan asansörü çekti. On dakika sonra su kesildi. Hıdır geldi vananın yerini bulmuş.  Biz kardeşimle sırıl sıklamız. Neyse bıraktık geçtik içeri.
Bu arada Hıdır,

     - Ben hallederim gerisini abii  diyor.

    Kardeşimle birlikte gülmekten altımıza yapacaaaz daha neyi halledeceksin Hıdıııır…

    Ertesi gün sucular geldi bizim suyu bağladılar.

     Biz  herşeyin hallolduğunu düşüne duralım. Akşama Hıdır geldi Ağlıyooo...
 
     -Oğlum Ne oldu.

     -Abii dün boruyu bağlayıca  vanayı açık unutmuşum, karşı daireyi  su basmış, daha da  kötüsü su alt katı basmış, adamın tüm parkeler kabarmış,  ev göl olmuş.  Adam çok kızdı parasını benden istiyo abi napacaaam.


  -Tamam Hıdır hallederiz dedim. Gönderdim.


Kardeşimle biz  gülmekten altımıza yaptık bu sefer. Hıdııır daha neyi halledeceeen derken bunları düşünememiştik.

Alt katın parkelerini yaptırdım. Hıdır özür diledi Teşekkür etti.

O günden sonra  Hıdıra, Hıdır ne olur sen halletme biz hallederiz diye çok takıldım…Çok mahcup bir çocuktu.

 O evden taşındığımızda arkamızdan ağladığını bilmek hem güzel hemde hüzün verici… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...