Bosh Çamaşır Makinası Kapak Kilit Çözümü

Bosh Çamaşır Makinası Kapak Kilit Çözümü





    Geçenlerde Bosh Avantixx marka  (Hem yıkamalı hem kurutmalı ) çamaşır makinemiz yıkama sonrası kapağını açmamaya karar verdi. Çocuk kilidi işareti yok, A2 arızası veriyor, makinanın önünde sağ altta bir tahliye hortumu var açıyorsunuz biraz su geliyor, sonra makine üreticisinin satarken tavsiye ettiği bir kireç sökücü var onu makinanızın içine koyup 60 derece yıkıyorsunuz ardından  makinenin içi boş halde çalıştırıyorsunuz tamam. Tamamda zaten ben bu işlemi  2 gün önce yaptım neden aynı arızayı veriyor. Neyse aradım çağrı merkezini durumu anlattım. Kapağı açmak için bir öneriniz var mı diye sordum, yok illa servis gelecek iyide servis gelince yaptığı işlemi zaten ben yaptım.
  
    Google kardeşten sordum, bu konuda muzdarip o kadar arkadaş var ki sormayın. Çözüm arayışım sonuca ulaşmadı, verilen çözümler eski makineler için ama yılmadım, google tüm sayfalarını inceledim, yabancı kaynaklara baktım, arıza kodlarına baktım, servis kitaplarına baktım sonunda yine Türkçe kaynak buldum ve çözüme ulaştım.

   1- Eski tip makinalarda  Çocuk kilidini devreden çıkarmak için en son hangi programda (sentetikler, yünlüler veya süper kısa gibi...)
devreye soktuysanız o programa tekrar getirerek
( < ) tuşuna 5 sn kadar basmanız gerek.

2-  Yeni Tip Makinelerde Çocuk kilidini devreye sokmak için Cihaz çalışmaya başlayınca Başlat tuşuna basılı tutun 5 sn  kilit işareti çıkacaktır. Devreden Çıkartmak için aynı işlemi yapın.


    Şimdi Asıl sorunun cevabı yani ne yaptıysam kapak açılmıyor;


Makinenin alt kapağını açın sağ tarafta 3 şey var


1- solda siyah boru normal yıkama işlemi bittikten sonra 10-15 yıkamada bir bu hortumu yerinden çıkartarak içinde biriken suyu boşaltın

2- ortadaki mavi büyük vidayı açarak içerisinde biriken düğme toka boncuk  vs temizleyin.


3-dikkatlice bakıldığında sağda yukarıdan aşağıya uzanan siyah bir plastik var ortası delik işte bu plastiği delik kısmına  kalem gibi yuvarlak hatlı bir şey sokup aşağıya çektiğinizde kapak kilidi tamamen devreden çıkacak ve kapak hemen açılabilecek konuma gelecektir.






İşte dostlarım bu küçücük bilgiyi bize vermeyip tüm hafta sonu çamaşırları makinede bekleten tüm hafta planlarımızın değişmesine sebep olan çağrı merkezlerini affetmiyorum
aynı pozisyona düşmeyesiniz diliyorum.



Sağlıcakla kalın...

1 yorum:

  1. Teşekkür ediyorum....Ayni sorunu ben de yasadim sizin açıklamalarıniz sayesinde sorunu çözdüm....Emeginize ve bilginize tekrar teşekkürler... Gerçekten çagri merkezi bu ufaciufacık bilgiyi vermek yerine surunduruyor

    YanıtlaSil

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...