Kültüre dair




   

     Gelenek  Görenek Anane...Kaybettiklerimiz...


     Orta okul birinci sınıf öğrencisiyim. Okul çıkışı eve gidiyorum.  Sokağa döndüm, benden başka kimse yok. Sokak çok uzun değil. Sokağın sonunda yaşlı bir nine yolun ortasına kadar geldi. Bana doğru baktı. Aynı hizaya gelmiştik. Geri döndü. Ben arkama baktım benden başka birisi var mı diye. Baktım kimse yok. Yaşlı nine beklemeye başladı. Ben yanından geçene kadar bekledi. Ben geçince oda geçti. Çok tuhafıma gitmişti acaba neden bekledi ? yolun ortasından beni görünce neden geri  döndü ?

 
Eve gidince Anneme olayı anlattım. Annem
             

          - Oğlum Erkek eve ekmek getirir Aş getirir. Evin direğidir. Onun moralinin bozuk olmaması huzurunun kaçmaması gerekir. O yaşlı kadın senin uğurunu kesmek istemediği için, yolun ortasından geri dönüp senin geçmeni bekledi. Erkek te kadınların kendilerine gösterdikleri bu saygıyı onlara karşı görevlerini en iyi şekilde yaparak gösterir dedi.


     Kültüre bakarmısın...
   
    Çocuk demiyor,  
    ben yaşlıyım demiyor, 
    uğrunu kesmemek için bekliyor.

     Ben bunları bilsem senin yanına gelip o mübarek elini öpmez miydim  nineciğim.  Affet beni…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...