Bilek Güreşi I





        Orta okul son sınafta okul bizi pikniğe götürdü o günden tek hatırladığım, yaşlı bir çobanın çeşmenin çevresinde güttüğü koyunları ile bize eşlik edişi idi. 


      Sınıf arkadaşlarım ve diğer sınıftan  arkadaşlar değişik oyunlar  oynuyorlardı, fotbol, elim sende, kör ebe, yakan top, vs biz birkaç arkadaş bir ağaç gölgesinde sohbet ediyorduk. 


    Bir ara diğer arkadaşlar nasıl oldu ise bizim yanımıza geldi bilek güreşi yapmaya başladılar. Yaşça biraz büyük olanlar yeniyo yakındaki kızlarda alkışlıyor. Benim yanımdaki  arkadaşa teklif etti bi tanesi irice bir arkadaş. Bizim arkadaşı hemen yendi. Kızların karşısında olunca bu tür şeyler incitici olabiliyor. Arkadaşımın onurunu kurtarmak için ben geçtim karşısına herifi zorla yendim. Hemen kalktı daha iri bir arkadaşını almaya gitti yaşça bizden daha büyük. 


Bu arada çoban bizi seyrediyo. Beni yanına çağırdı. Diğer arkadaşlarımın arasından ayrıldım merakla. Çoban bana kendimden daha güçlüleri de bilek güreşinde yenebileceğime dair ilginç tiyolar verdi... Sarıldım adama ...vedalaştım... arkadaşlarımın yanına gittim. Herkeste bir merak ne dedi ? niye sarıldın ? tanıyon  mu?...
 
    Diğer arkadaşlarını çağırmaya giden arkadaşa kendi sınıfından olan kızlar benim çobanın yanına gittiğimi fıs fıs anlattılar. Neyse biz tutuştuk bilek güreşine…


    Ben tiyoları kaptım kendime güvenim hat safhada.  Karşıma geçeni deviriyorum kendi arkadaşlarımda şaşkın, diğerleri kızgın,  çoban ilerden seyrediyor memnun.


   Ben arkadaşımın kırılan gururunu kurtarmış günün kahramanı olmuştum. 


   O günden sonra bilek güreşine ayrı bir ilgi duydum. Çok insanı şaşırttım. Başıma olmadık işlerde açtım. Umulmadık insanların saygısını kazandım.



Çobandı biraz da yabandı
Ama insandı Bilgine Sağduyuna Sağlık Çobanım
Benim gerçek kahramanım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...