Bir Fikrim Var Konu Trafik






Trafik Canavarı II



   Ankara eski Ankara değil, nüfusunun artış hızından daha fazla trafiği çıkan araç sayısı var.
Sabah işe gitme zulmü İstanbul'u aratmamaya başladı. İş çıkışı nerdeyse İstanbul'la aynı ayarda. Trafiğe çıkan insan sayısı net mutsuz insan sayısının büyük bir kısmını oluşturuyor. Trafiğe çıktıktan sonra (yaklaşık 30 sn) insanın içine bir sıkıntı oturuyor.
 
     Kardeşim 3 araçla girdiğimiz kavşaktan tek araç çıkınca doğal olarak arkada bir birikme oluyor. Malum Türk insanı, zamanı en iyi kullanan ve değerlendiren  Millet olduğu için, trafikte harcanan zaman adama çok koyuyor.

   Geçenlerde evin yakınlarındaki kavşakta iki bayan şoför kaza yapmışlar, ikisi de aşağıda  araçlarına bakıyor. Bende kırmızı ışıkta en öndeyim. Sonra diğer araçlara gidip tutanak kağıdı sormaya başladılar. Bende fazladan bir kaç kopya  almıştım. Hemen çıkarttım bayanı çağırdım verdim. Yeşil yandı kavşaktan geçtim. Yoğun bir kavşak olduğu için trafiği baya yavaşlatmışlardı. Neyse ben gittim işlerimi hallettim 1 saat sonra tekrara aynı kavşağa geldim. Allah sizi inandırsın bizim iki bayan hala orda. 
   Ya ne yapıyorsunuz, çek fotoğrafını, çek araçları kenara, yaz tutanağını. Anlaşamadınız mı? sorun yok, yine çek fotoğrafını, çek araçları kenara, çağır polisi bekle.

     Ankara iyice yaşanmaz bir şehir olmaya başladı.  
     Mutsuz insanlar şehri Ankara. Kaçmak lazım az kaldı...

    Şimdi, ben bu trafikte yol alırken, sürekli çözüm arayışında, fikir geliştiriyorum. Bunun bir çözümü olmalı. Aklıma şöyle bir fikir geldi; Kardeşim trafiği en fazla işgal edenler kim:
 
     Taksi, Dolmuş, Otobüs, Servis araçları. Peki kardeşim bu arkadaşların sebep olduğu kaza sayısı diğerlerininkinden az mı fazla mı yada kural ihlali sayısı açısından. Hayır kardeşim trafiği en fazla işgal eden bu araçlar aynı zaman da en fazla trafik kuralı ihlali de yapıyorlar. 

    Gelmek istediğim nokta şu; Trafiği en fazla işgal eden araç sürücülerinin trafik kurallarına da en fazla riayet eden sürücü olmaları gerekiyor. Malum bir işi ne kadar çok yaparsan o kadar ustalaşırsın. 
   
    Kardeşim trafik cezalarında şöyle bir güzellik yaparsak bu kural tanımaz arkadaşları biraz hizaya getiririz. Kurunun içinde yaş ta yanmamış olur.

     Taksi, Dolmuş, Otobüs, Servis araçları her kural ihlalinde normal araçlara göre taşıdıkları insan kapasitesinin de dahil edildiği bir katsayı ile çarpılarak daha fazla ceza ödesinler.

    Nasıl çözüm. 
  
   Servis araçlarının  ( yani C plaka ) çocuklarımızı emanet ettiğimiz bu araçların trafikte ki cambazlıklarını yazsam... O ha da ranza oluruz hepimiz...

    Yollarda para kazandıkları için, yolları kendi mülkü zanneden, Dolmuş ve Taksici kardeşlerimin sebep olduğu kazalar, kaza sonrası, kazaya bir şekilde karışmış, normal sürücülerin, bu arkadaşların bir anda bir araya toplanan güruhu tarafından tartaklanmaları hiç...


   Ayrıca Uzun yol otobüs şoförlerinin ne hikmetle o aşırı hızlara çıktıklarını anlamak mümkün değil... 

    Ehliyet alma işini biraz daha ciddiye almak lazım Can emanet edilecek bu kişilere Can... 
   
   Eğitimlere kaza sonrası, trafikte ki diğer araçların, kazalara dahil olmamaları için,  yapılması gerekenler uygulamalı olarak anlatılmalı,  tutanak prosedürleri öğretilmelidir.

    Bir başka olay; Kardeşim araç içerisinde  Cep telefonu kullanmak kesinlikle yasak olmalı.
Şoför cep telefonu ile konuşmamalı. Ayrıca tespiti halinde çok ciddi cezalar kesilmeli.

   3 kez cep telefonu ile  yakalanan şoförün ehliyetine el konmalı. Kardeşim bu iş gerçekten çok ciddi. Artık trafik kazalarının birinci sebebi cep telefonu ile konuşmak oldu.

   Abarttığımı düşünen kabarttığımı düşünenler mutlaka olacaktır. 

     Kardeşim Adam cep telefonunu sağ kulağına dayıyor kafasını sağa çeviriyor aynı zaman da direksiyonunu da sağa çeviriyor.

   Kardeşim iki işi bir arada yapamıyoruz...Lütfen daha duyarlı olalım. Araç kullanırken cep telefonu kullanmayalım.

   Birde  şu makas atmayı iş zanneden araçları sağlayan arkadaşlara bir çift söz; Şimdi sen bana makas atıyorsun ya o sırada ben frene basmasam sana arkadan koyacağım sen zannediyorsun ki işi iyi yapan sensin oysa ben freni iyi kullandığım ve zamanlamayı iyi yaptığım için kaza yapmıyorsun. Sen değil ben iyi olduğum için...

Kazasız Mutlu Günler diliyorum  ayrıca yine trafik konusunu işlediğim ilginç yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Fikrinizi Paylaşın...